tisdag, november 28, 2006

Galla Remix

Som ni har märkt så är jag rätt jävla trött på det här. Det här med att skriva, försöka formulera något som i alla fall fungerar hjälpligt i skrift. Det är inte så mycket att jag inte inspireras, som att jag precis när inspirationen kommit inser det meningslösa i att försöka göra något konstruktivt. Allt konstruktivt sablas ner, det är den nya given. Såvida det inte är en god affärsidé förstås. Att blogga är ingen god affärsidé om man inte skriver om See by Chloe och Balenciaga (a little something for my google-ratings). Och jag känner mig inte nedsablad, for the record. Bara uppgiven. 3 av 10 moderatväljare kände till förslaget om sänkt a-kassa och dess innebörd. 3 av 10. Vuxna människor. Och inte fan kan de skylla på att de var oinformerade. Det var väl nåt annat som var bättre på TV bara. Trälen kanske. Vi har SJUKT högt valdeltagande i Sverige. Jag vill bara att ni ska suga lite på det. 7 av 10 moderatväljare hade helt missat att borgarna ville sänka a-kassan. 7 av 10 röstade på Fredrik Reinfeldt utan att kunna ta till sig ens deras allra mest högljudda vallöften. Det är dom ni springer på i trappuppgången, åker buss med. Det är dom som läser era bloggar, kommenterar, är syrliga och ger ros. 5 av 10 sossar var också helt aningslösa ska tilläggas. Varför har ni blivit så dumma i huvudet hörrni? För statistiskt borde ju ett par av er läsa det här. Vart gick det fel? Var det när ni fick både TV3 och Kanal 5 att välja mellan som det kokade över? Har ni gått i friskola? Är healing roligare? Vad fan är det för fel på er ärligt talat? Tror ni på allvar att det är som PR-maskinerna säger åt er, att "alla partier är likadana" och att "det kan vara bra med förändring"? Gick ni på den lätta?

Nej trött är jag på er allihopa, och när jag är såhär likgiltig och otrevlig kan jag inte vara särskilt rolig att läsa. Ni är ju uppenbarligen ganska trötta på mig också. Jag förstår er. Bitter jävel är jag. Inkonsekvent, dryg mot mina läsare, ignorerar läsarras, Stolpigt språk. Im the muthafucking DN of the bloggers.

2 kommentarer:

D.D. sa...

Men slutklämmen var bra. Nu behöver du bara flytta Bolivars helgbilaga till en tisdag så är du där.

Anonym sa...

ja jag älskade slutet. en hel dag gick åt till att vara chockad över hur tröga folk är. eller självupptagna. eller jag vet inte vad.