tisdag, april 10, 2007

Den fjärde fronten

15-16 åriga mödrar blir allt vanligare i Norge, tack vare beskyddarnas kärleksfulla omvårdnad. Enär föräldrarna söker hindra sina omyndiga döttrar att umgås med tyska soldater har ockupationsmakten låtit utfärda en förordning, som avser att "vidmakthålla och främja ur rasmässig synpunkt värdefullt germanskt arvegods".

Jag är en tapper tysk soldat
som kämpar käckt i slafen
för ära, blod och ras och stat
allt enligt paragrafen.
Mitt rent germanska arvegods
-o ära utan like!-
har i ditt sköte anförtrotts,
du vrånga norska pike.

På slätterna i österled,
vid kusterna i söder,
i alla hörn, på hav och hed
vår stolta ras förblöder.
Men donnerwetter, heil och sael!
Här ska ni se på fasen!
Här går vi in med liv och själ
att vidmakthålla rasen!

I Norge där vi än har makt,
vi grejar återväxten
precis som führern själv har sagt
oss ordagrant i texten.
Och själv har jag i bibeln sett
bland alla bud det bästa:
sin ovän ska man älska hett,
sen ska man älska nästa!

Så har jag alltså fått en skans
som passar bäst mitt sinne.
Av Tredje Rikets makt och glans
jag lämnar månget minne.
Kanhända snart, om blott ett år,
går skjutsen rätt i diket.
Mitt verk blir allt som återstår
av hela Tredje Riket!

Saxat ur okänd tidning under vinjetten "Kluck".

Inga kommentarer: