torsdag, februari 22, 2007

Varken tid ork eller lust

Jag får väl be om ursäkt för min frånvaro då. Igen. Det är bara det att det inte är så kul att skriva just nu. Jag är ingen tävlingsmänniska direkt. Kör sällan "genom kaklet". Och det känns som att det är klart nu. Hur det ska bli från och med nu. Alla ni andra verkar ju gilla läget. Eller ska vi ses på söndag och ta över riksdaghuset? Jag skojade bara. Eller inte.

Nu kostar det i alla fall 80 spänn att åka kollektivt genom 3 zoner. Istället för 20.

Nu har vi i alla fall en utrikesminister som bara saknar porr i sin aktieportfölj. Eller rättare sagt, eventuellt saknar han porr i sin aktieportfölj.

Har vi en statsminister? Jag har inte sett honom.

Vi har gott om förslag på hur vi ska segmentera våra barn, men inte så många förslag på hur vi ska ge dem allihopa en bättre framtid. Det kanske räcker om några får det bättre? Bättre än inget liksom.

Det ska bli hårdare tag mot buset också. Det är bra. Det gör nog hela skillnaden där i lägenheten, när frugan har fått första smällen och han står i valet och kvalet om han ska knulla henne också eller ge fan i det. Just fan det är 6 år nu och inte 3... Jag kan riktigt höra hur han tänker så det knakar.

A-kassedagarna har börjat räknas av även om du utbildar dig i ett bristyrke också. Jag vet inte riktigt hur resonemanget gick där, men det har nog med förmögenhetsskatt att göra.

Försäkringskassan säger upp folk utav bara helvete. Med tanke på servicenivån de har lyckats hålla hittills är det lite konstigt. Ungefär som om CSN skulle halvera personalstyrkan.

Allvarligt talat handen på hjärtat nu. Jag förstår att en del av er gillar själva idén med en liberal/borgerlig/konservativ/whatever regering. Men har något blivit bättre för er? Har några förslag ni brinner för klubbats igenom? Inbillar jag mig bara eller håller de på att montera ner hela jävla landet?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag sluter upp för att storma riksdagshuset. Kan gå först och ta några kulor.