torsdag, februari 01, 2007

Så sitter man här igen

Lite vitvinig, som en risotto fast tröttare. Den godaste nyheten idag måste vara att det inte går en buss mellan Sturup och Köpenhamn på hela förmiddagen nästa torsdag. Jag landar klockan 8. Kul.

Som ni vet så är jag inte särskilt förtjust i min omgivning just nu. Om mitt medvetande hade sagt till mina reflexer bara några millisekunder senare så hade jag hunnit sopa en ryggsäcksbärande kvinna medvetslös. Det vet hon inte om såklart. Det jävla arslet bara gick där, tomtesteg, blicken upp i skyn i morgonrusningen i Liljeholmen. Blockerade först ingången och sedan spärren jag hade tänkt gå igenom, eftersom hon inte kunde dra ett jävla månadskort genom spärren på mindre än tre försök. Ok jag går runt då tänker jag. På nåt jävla sätt har den här friluftsmuppen lyckats ta sig igenom och hinna om, och står som en scoutig vägspärr tvärs över hela rulltrappan med sin multifunktionsväska. Millisekunder I tell you...

Vad gör Fredrik Reinfeldt? Inget hackande den här gången, bara en ärlig fråga. Vad gör han? Vart är han? Hur mår han och framför allt, vad vill han? Who knows? Han skickar fram den ena ministern obskyrare än den andra, men vad har HAN egentligen sagt? Förutom att han och Filippa delar på delegerandet av disksysslor till arbetskraft utan uppehållstillstånd förstås. Där hackade jag igen.

Jag gillar ju Hugo. Nu har han envåldsstyre i Venezuela 18 månader framöver. Kanske nödvändigt, men ack så osnyggt. Han ska nog vara väldigt glad över att Bush sitter med båda pungkulorna under tungan just nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Veva först och tänk sedan!
Fler borde ta i med hårdhandskarna mot personer som stannar när de precis klivit av rulltrappan. De tittar noga åt vilket håll dom ska, för att inte gå två steg i fel riktning och behöva svänga tillbaka till rätt kurs igen. Under tiden har 4-10 personer börjat småtrippa baklänges på rullbandet för att undvika att jucka personen framför i ryggen. OTROLIGT vanligt inne på Åhléns.